DODATEK ELEKTRYCZNY
WNIOSKI OD 1 GRUDNIA 2022
Informujemy, iż zgodnie z ustawą z dnia 7 października 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej
w 2023r. w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej od 1 grudnia 2022r. będzie można składać wnioski o przyznanie dodatku elektrycznego.
Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w rozumieniu ustawy- Prawo energetyczne,
w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków do 11 sierpnia 2022r., albo po tym dniu- w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy.
Jeśli gospodarstwo domowe objęte jest pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o dodatek węglowy lub dodatek dla gospodarstw domowych np. na pelet drzewny, gaz skroplony LPG, olej opałowy, drewno kawałkowe lub inny rodzaj biomasy - dodatek elektryczny nie przysługuje.
Dodatek elektryczny nie przysługuje również, w przypadku gdy gospodarstwo domowe zamieszkuje pod adresem zamieszkania, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji, w rozumieniu ustawy z dnia 20 lutego 2015r. o odnawialnych źródłach energii, która rozliczana jest zgodnie z zasadami określonymi w tej ustawie.
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
1) osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
2) osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwa domowe wieloosobowe).
Dodatek elektryczny dla gospodarstwa domowego wynosi 1000 zł, a w przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w 2021r. wyniosło więcej niż 5MWh, dodatek elektryczny wynosi 1500 zł.
UWAGA! W celu ustalenia ile dane gospodarstwo domowe zużyło, w tym samym miejscu zamieszkania MWh w 2021r. konieczne będzie dołączenie do wniosku faktury za energię elektryczną, z której wynikać będzie liczba MWh za 2021r.!
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek, od 1 grudnia 2022 r. do 1 lutego 2023 r.
Wnioski złożone przed 1 grudnia 2022r. lub po dniu 1 lutego 2023r. pozostawia się bez rozpatrzenia.
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego będzie można składać na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szemudzie.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szemudzie
ul. Obrońców Szemuda 2/A
84-217 Szemud
Tel.: 58 676 51 54