REFUNDACJA PODATKU VAT za dostarczone paliwa gazowe (gaz ziemny)
Informujemy, iż zgodnie z ustawą z dnia 20 grudnia 2022r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023r. w związku z sytuacją na rynku gazu od 15 lutego 2023r. będzie można składać wnioski o przyznanie refundacji podatku VAT.
Refundacja podatku VAT przysługiwać będzie gospodarstwu domowemu, które jako główne źródło ogrzewania wykorzystuje kocioł na paliwa gazowe, wpisany lub zgłoszony do centralnej ewidencji emisyjności budynków, a którego przeciętne miesięczne dochody, w przypadku gospodarstwa jednoosobowego nie przekraczają 2100 zł lub 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustala się na podstawie dochodów uzyskanych:
-w 2021r.- w przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do dnia 31 lipca 2023r.,
-w 2022r.- w przypadku wniosku złożonego w okresie po dniu 31 lipca 2023r.
Wnioski o refundację podatku VAT można składać:
- do dnia 29 lutego 2024r. – w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,
-po dniu 29 lutego 2024r. – w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.
Do wniosku należy dołączyć następujące załączniki:
-faktura VAT (dokumentująca dostarczenie paliw gazowych; faktura z zużyciem prognozowanym nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT)
-dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT
UWAGA! Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT.
Jeśli osoba, która podpisała umowę z dostawcą gazu nie może osobiście złożyć wniosku w urzędzie:
-może złożyć wniosek elektronicznie
-wniosek może skutecznie złożyć inna osoba (np. inny członek gospodarstwa domowego) na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez wyżej wymienioną osobę uprawnioną.
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT będzie można składać na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Szemudzie.